Wat betekent SEO?

Zoekmachine optimalisatie is een vertaling van het Engelse Search Engine Optimalisation (SEO), ook wel zoekmachine marketing genoemd.

Simpel gezegd: het optimaliseren van de inrichting van jouw website met als doel hoger te komen in Google.

Het begrijpen van een zoekmachine

Om SEO succesvol toe te kunnen passen is het essentieel om een zoekmachine te begrijpen. Een zoekmachine heeft als taak het beste antwoord op de gestelde vraag te vinden. Na het stellen van een vraag doorzoekt het algoritme alle beschikbare inhoud op het internet. De zoekmachine bepaald aan de hand van duizenden factoren welke inhoud de vraag het best beantwoord. Deze uitkomst wordt de ranking (ofwel positie) in de zoekmachine bepaald.

De vormen van SEO

SEO bestaat uit verschillende factoren. Wij maken onderscheid tussen ‘’on-page’’ en ‘’off-page’’ SEO. Wil je goed scoren? Dan is het belangrijk dat je niet alleen op de content of de techniek inzet. Nee, dan pak je alle factoren aan. De bots van Google ‘’crawlen’’ je website en kijken naar 200+ factoren voordat zij jouw score bepalen. Hoe beter je scoort, hoe hoger je komt in de ranglijsten.

Techniek

Zorg voor een juiste techniek achter je website. Denk hierbij de website architectuur, ‘’breadcrumbs’’, schone broncode, laadsnelheid, mobiel responsive (mobielvriendelijkheid) en meer.

Zoekwoorden onderzoek

Het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek krijg je inzicht in de zoektermen die mensen gebruiken om te zoeken naar jouw product of dienst. Het verwerken van zoekwoorden is cruciaal voor goed vindbare content.

Content optimalisatie

De content is het belangrijkste aspect van zoekmachine optimalisatie. Vaak zie je dat webteskten geheel voor Google zijn geschreven. Technische teksten met vooral veel zoekwoorden. Bij Bofacom ligt de focus op de bezoeker.

Waarom is SEO nou zo belangrijk?

Dagelijks stellen miljoenen gebruikers vragen of oplossingen naar problemen in de zoekmachines. Sterker nog, 93% van alle online ervaringen beginnen in een zoekmachine!

SEO VS SEA

SEA staat voor Search Engine Advertising, ookwel Google Ads genoemd. Met adverteren via Google koop je de eerste plek in de zoekmachine. Je betaald per klik, en kan hierdoor in een korte tijd veel bezoekers naar je website trekken.

SEO zet je in om hoger in de organische zoekresultaten te komen. De eerste organische positie in de zoekmachine, is ook de meest geklikte positie. En het mooie is, hier betaal je geen kosten per klik. 

”SEA is de sprint, SEO is de marathon”

Maar wat is nou eigenlijk beter, SEO of SEA?

In de regel geven organische posities betere antwoorden op de gestelde vraag dan een advertentie. Waarom? Met advertenties kan jij zoekwoorden aanvinken, dit betekend niet gelijk dat de zoekvraag op de website wordt beantwoord. Met SEO gaat het juist om de content. Met de juiste strategie en structuur stel je de klant ook tevreden op de website. Het verhoogt het aantal conversies en kan het maandelijkse advertentiebudget grootendeels de deur uit!

Basispakket SEO

Heb jij een nieuwe website die niet vindbaar is?
Met het SEO-basispakket halen wij de maximale potentie uit jouw huidige website.

Onze SEO-specialisten verbeteren de bestaande pagina’s en posts aan de hand van techniek, structuur en content.

SEO basispakket

SEO abonnement

Met het SEO abonnement zorgen wij dat de website in beweging blijft en maandelijks wordt voorzien van nieuwe teksten.

Dit is essentieel om de beste posities te behalen en te behouden.

Maandelijkse SEO